26 Temmuz 2016 Salı

ÇARŞAMBA'NIN SORUSU

GÜZEL ŞEYLERİNİZİ PAYLAŞACAK DOSTLARINIZ YOKSA,
SAHİP OLDUĞUNUZ GÜZEL ŞEYLERİN DE HİÇ BİR DEĞERİ YOKTUR !!!
SORU: Olağanüstü halin uygulandığı durumlarda, işverenlerin işçi çıkartırken herhangi bir makamdan izin alma yükümlülüğü var mıdır?

CEVAP: Çalışma hayatında OHAL süresi boyunca iş sözleşmelerinin güvence altına alınabilmesi amacıyla; işçinin isteği, ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller, sağlık sebepleri, normal emeklilik ve belirli süreli iş sözleşmesinin sona ermesi veya feshi dışında, işverenlerin işçi çıkarma istekleri 2935 sayılı OHAL Kanunu m.11/1-n bendi uyarınca ilgili makamlarca üç ay süreyle ertelenebilir veya işyerinin durumu dikkate alınarak ilgili makamdan izin alınmak kaydıyla gerçekleştirilebilir. Ancak ülkemizde ekonomik hayatın olağan akışında devam etmesi nedeniyle yetkili makamlarca şimdilik işçi çıkışlarının ertelenmesi ya da izne bağlanması ile ilgili bir düzenleme (tedbir) öngörülmediğinden, işverenlerin mevcut duruma göre hareket etmeleri gerekir.

LÜTFİ İNCİROĞLU
İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Uzmanı
(E. ÇSGB Çalışma Genel Müdür Yardımcısı)
İNCİROĞLU DANIŞMANLIK VE EĞİTİM HİZMETLERİ 
Gayret Mh. Oruçreis Sk. 2/O/2 6170 Yenimahalle/ANKARA
GSM:0505 572 88 62/ www.lutfiinciroglu.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder