16 Ocak 2018 Salı

ÇARŞAMBA'NIN SORUSU



SORU: Emekli olduktan sonra aynı işyerinde çalışmaya devam den işçinin, yıllık izin süresi nasıl hesaplanır?
CEVAP: Emekli olduktan sonra aynı işyerinde çalışmaya devam eden işçinin yıllık ücretli izin süresi hesaplanırken önceki ve sonraki çalışma süreleri toplanır. Zira yıllık izin, özde bir dinlenme hakkı olup, aralıklı çalışmalarda önceki dönem zaman aşımına uğramaz. Yargıtay, işçinin emekli olmasının ve kendisine kıdem tazminatı ödenmesinin yıllık izin yönünden sürelerin birleştirilmesine engel oluşturmayacağını hüküm altına almıştır.

1 yorum:

  1. İyi günler bende emekli olduktan sonra aynı isyişyeri çalışıyorum benim sorunumda izin konusunda isverenim benim izninin yeni işe girmiş gibi 14 gün olduğunu söyledi ben daha önce 26 gün olarak kullanıyordum sizin yazilarinizda surelerin birleştiği yazıyor baska yazarlar sizin tam tersi yazıyorlar Yargıtay kararları izinler sıfırdan baslar diye yazıyor bukonub hakkında yardımcı olursanız sevinirim Yargıtay'ın hangi kararıyla bunu ispat ederim teşekkürler

    YanıtlaSil