24 Mart 2020 Salı

ÇARŞAMBA'NIN SORUSU


SORU: Kısa çalışma uygulayan işyerleri bu dönemde istihdam teşvikleri ve işbaşı eğitim programından yararlanabilir mi?
CEVAP: 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’nda, kısa çalışma uygulaması yapan işyerlerinin istihdam teşviklerinden yararlanmasını engelleyen bir hüküm bulunmamaktadır. Ayrıca İşbaşı Eğitim Programı devam ederken kısa çalışma ödeneği başvurusunda bulunan ve başvurusu uygun görülen ve geriye dönük kısa çalışma ödeneğine hak kazanan işyerlerinde mevcut işbaşı eğitim programları devam edebileceği gibi, aynı şekilde, işbaşı eğitim programı devam ederken kısa çalışma ödeneği başvurusunda bulunan ve başvurusu kabul edilip ileriye yönelik olarak kısa çalışma ödeneğine hak kazanan işyerlerinde de mevcut programların devam etmesinin önünde engel bulunmamaktadır. Ancak, kısa çalışma ödeneğinden yararlanılan dönem boyunca yeni işbaşı eğitim programı talebinde bulunulamaz ve vaki başvurular da değerlendirmeye alınmaz. Detaylı bilgi için: https://lnkd.in/gJpUGXc

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder